משרד התרבות והספורט, ארגוני סביבה ומארגני התחרות המוטורית הבינלאומית באזור ים המלח הודיעו כי הגיעו להסכמה לגבי המסלול החדש, שלוקח בחשבון את כל ההיבטים של שמירה על הטבע, אך גם יהיה עם רמת קושי נדרשת
תוואי זה לוקח בחשבון את כל ההיבטים של שמירה על הטבע, לצד פעילות ספורטיבית מוטורית ברמת קושי הנדרשת מאירוע, שהוא חלק מסבב בינלאומי של אליפות עולם בענף הארד אנדורו.
בין ההישגים שאנשי החברה להגנת הטבע הציגו: העברת נקודת הזינוק מערד לכביש 258, מפגש נחל חימר. בנוסף, המירוץ לא יעבור בנחל כנפן (שביל ישראל הישן) ולא בנחל רדום, ותוואי המסלול שונה ויעבור בשטחי אימונים של צה"ל (שטחי אש).
בהודעה משותפת למשרד התרבות והספורט, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, התאחדות הספורט המוטורי, קבוצת קומטק ו-RIDERS FOR RIDERS – מארגני התחרות "מינוס 400", הם הודיעו כי סיכמו על שיתוף פעולה והגברת ההסברה על שמירת הטבע, שמירה על אתרי עתיקות וחיזוק התיירות הישראלית בכלל והאזור.
בנוסף לשינוי תוואי המסלול, הרשות לנהיגה ספורטיבית במשרד התרבות והספורט תבחן שילוב תכנים ייעודיים במערכי קורסים והכשרות תחת סמכותה, סימון שבילים לרכיבה בטוחה, שילוב ערכי שמירה על הטבע בשיתוף קק"ל ורט"ג והסברה בתכנית העבודה השנתית של התאחדות הספורט המוטורי, שיתוף פעולה באכיפת רכיבת אופנועים בשטחים אסורים, קיום ימי התנדבות של ניקיון הטבע באזורים שונים בארץ על ידי חברי קהילת רוכבי אופנועי השטח ופעולות נוספות לעודד מודעות לתחום.
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: "לאחר עבודה מאומצת של כלל הגורמים בהובלת משרד התרבות והספורט, הצלחנו למצוא מתווה מתאים לקיומו של מירוץ `מינוס 400`. אני בטוח כי המירוץ יצליח להביא אל העולם את היופי של המדבר הישראלי ויחזק את הספורט המוטורי בגזרה הבינלאומית".