דף הבית / חדשות מים ואיכות סביבה / המשרד להגנת הסביבה הוציא תנאים נוספים להיתר הרעלים של חיפה כימיקלים דרום ונמל חיפה עבור חלופת האיזוטנקים

המשרד להגנת הסביבה הוציא תנאים נוספים להיתר הרעלים של חיפה כימיקלים דרום ונמל חיפה עבור חלופת האיזוטנקים

אינדקס חברות וספקים

המשרד אף העביר טיוטת תנאים להיתר רעלים עבור חלופת האיזוטנקים לנמל אשדוד • בהיתרים הגדרות ברורות באשר לתנאים והדרישות הסביבתיות הנדרשים ליישום חלופת האיזוטנקים באופן בטיחותי

לאחר שהמשרד להגנת הסביבה מצא כי מערך ייבוא האמוניה הקיים (אוניה גדולה והמכל הקבוע), מסכן באופן בלתי קביל את האוכלוסייה ולא התיר להמשיך את השימוש בו, הגישה חיפה כימיקלים למשרד להגנת הסביבה חלופות שונות למערך ייבוא אמוניה. המשרד להגנת הסביבה ביצע בחינה מעמיקה ומקיפה של חלופות עבור תרחישי שגרה תפעוליים. בחינה זו כללה שימוש בכלים כמותיים והשוואתיים, תוך הסתייעות ביועצים מהארץ ומחו"ל ובפורום המנחה הלאומי, הכולל את גופי הממשלה הרלוונטיים דוגמת כלכלה, אוצר, תחבורה, ביטחון פנים, העבודה, פקע"ר, כב"ה, מל"ל, ועוד.

פרסום

לאור בחינה זו, נמצאו שלוש חלופות קבילות לטווח הקצר. החלופה העדיפה מבחינה בטיחותית, שאף אושרה על ידי ממשלת ישראל גם לאור הסכמה רחבה בנושא זה בפורום המנחה הלאומי לחומרים מסוכנים, היא חלופת האנייה המוקטנת וההזרמה ישירה למפעלים, ללא שימוש במכל האמוניה הקיים.

בנוסף, נמצאו עוד שתי חלופות קבילות: חלופה משולבת של אוניה מוקטנת והזרמה ישירה למפעלי הצפון וייבוא אמוניה באיזוטנקים מנמל אשדוד למפעלי הדרום; וחלופת ייבוא אמוניה באיזוטנקים לכל הארץ – אשר בהיבטי בטיחות דורגה אחרונה מבין שלוש החלופות. לטווח הארוך אושרה בהחלטת הממשלה הקמת מפעל לייצור אמוניה במישור רותם והקמת מקשר ימי בחיפה.

לאור עמדת עיריית חיפה לפיה לא תסכים לתת רישיון עסק לחיפה כימיקלים צפון, החלופות הראשונה והשנייה אינן ניתנות ליישום, ועל כן המשרד קיים במהלך השבועות האחרונים דיונים עם הגורמים השונים באשר לאספקת אמוניה לחיפה כימיקלים דרום באמצעות איזוטנקים.

האחרון שבהם התקיים במשרד בירושלים ב-27 באוגוסט עם נציגי משרד הכלכלה, התחבורה, נמל חיפה, נמל אשדוד, כב"ה, פיקוד העורף, עיריית אשדוד, איגוד ערים אשדוד, רכבת ישראל וחיפה כימיקלים. מטרת הישיבה הייתה לקבל עדכון מהרגולטורים העוסקים בנושא ומהמפעל את פרטי הפתרון המתגבש, על מנת שיוכלו להיערך.

פרסום

בדיון הציגו נציגי חיפה כימיקלים את פרטי הפתרון המקודם על ידם לצורך אספקת אמוניה למפעל בדרום. לפי העדכון, החברה נמצאת בקשר עם מספר ספקי אמוניה במצרים, ומשם באמצעות חברה מתווכת פלסטינית ייובאו לישראל כ-100 איזוטנקים בשבוע באמצעות שני קווי ספנות המגיעים לנמל אשדוד ולנמל חיפה. בשלב זה הציגה החברה כי ניתן לשנע באוניות כ-20 איזוטנקים באמצעות נמל אשדוד ו-80 באמצעות נמל חיפה, ומשם החברה בוחנת שינוע איזוטנקים למפעל בדרום באמצעות משאיות או רכבת.

מהדיון עלה כי קיימת מורכבות רבה בהיתכנות התפעולית ביישום חלופת האיזוטנקים בכל אחת ממרכיבי שרשרת האספקה. החל מספק האיזוטנקים במצרים, דרך הנמלים, ועד לשינוע היבשתי למפעל וממנו.

המשרד להגנת הסביבה הוציא היתרים ובהם הגדרות ברורות למפעלים ולנמלים באשר לתנאים והדרישות הסביבתיות ליישום חלופת האיזוטנקים באופן בטיחותי, כדי לאפשר לגורמים השונים להיערך ליישום החלופה.

מצטרפים לדף הפייסבוק של מים-נט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

אודות מערכת פורטל מים נט

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל מים נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים ,ידיעות מהארץ העולם ועוד המון אינפורמציה בתחום תעשיית המים ותעשיית איכות הסביבה. בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר. כמו כן אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לניוזלטר

כדי להיות תמיד מעודכנים