גם באיטליה אימצו: תקן לדלק חדשני נקי מסוג A20 המבוסס על התקן הישראלי M15
בחודש יוני האחרון אושר באיטליה תקן לדלק חדשני לכלי רכב מסוגA20 הכולל הוספת 15% מתנול ו- 5% אתנול לבנזין. התקן גובש על ידי גוף התקינה האיטלקי CUNA בשיתוף יצרניות הרכב, בראשן קונצרן פיאט-קרייזלר, וזאת מתוך מטרה להרחיב את סל תחליפי הדלקים מבוססי מתנול לכלי רכב, להפחית בפליטות מזהמים ולשפר את ביצועי המנועים.
התקן החדש מבוסס למעשה על התקן הישראלי M15 (ת"י 90 חלק 4) המתיר שימוש ב- 15% מתנול בבנזין. אישור תקן A20 באיטליה נועד לסייע ליצרניות הרכב להתמודד עם הרגולציה האירופאית להפחית פליטות גזי חממה, על ידי שימוש בתחליפי דלקים מבוססי מתנול שאינם מצריכים השקעות בתשתיות או שינויים בכלי הרכב עצמם.
השימוש המתרחב במתנול כתחליף דלק בכלל ובבלילת מתנול כתחליף בנזין בפרט נובע מהיותו של המתנול תחליף דלק נקי, ידידותי לסביבה, זול, זמין ובטוח לשימוש. במסגרת זאת, השיקה פיאט, בשיתוף ענקית האנרגיה ENI וממשלת איטליה, פרויקט רכבים שיתופיים בשם ENJOY (דומה לאוטותל הישראלי) המפעיל כלי רכב המונעים ב- M15 ועל ידי כך מסייעים להפחתת זיהום האוויר במרכזי הערים באיטליה.
ראוי להזכיר כי התקן האיטלקי אינו לבד, וגם ממשלת הודו אימצה לפני כחודשיים תקן ייעודי ל- M15 המבוסס אף הוא על התקן הישראלי, וזאת בסיוע קבוצת דור הישראלית המובילה את המחקר והפיתוח של השימוש במתנול כתחליף דלק ומסייעת בנושא לממשלות שונות בעולם וליצרניות רכב.
במקביל לאישור התקן באיטליה ובהודו, אישור M15 כתחליף דלק רשמי בישראל במסגרת צו הפעלת רכב, נמצא בימים אלה בהליכי אישור סופיים בכנסת, ואישורו צפוי להביא להפחתת פליטות מזהמים מכלי רכב וליישום התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים אותה מוביל משרד האנרגיה ומינהלת תחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה.