תושבי שכונת פסגת זאב בירושלים שלחו מכתב התראה חברת ״הגיחון״ בשל התקנת מוני מים עירוניים חדשים בביתם, וטוענים כי מונים אלו גורמים לחיוב כספי כפול עבור הצריכה. הגיחון: "החברה מתקינה מדי מים בהתאם להנחיות הרגולטור"
כאשר שסתום ה"אל חזור" נעדר, המים זורמים בצינור, וכל עוד שהם נצרכים על ידי הצרכן הוא מחויב עליהם. אך עם ירידת לחץ המים בצינורות, המים שבים לאחור דרך מונה המים החדש, ואז הצרכן מחויב פעם נוספת. כאשר המים שוב עוברים בצינור לאחר שהצרכן פותח את הברז, הוא מחויב עליהם בשלישית.
התושבים דורשים מחברת "הגיחון" לזכות את כל התושבים שחויבו בצריכת מים מוגזמת בשל שעוני המים החדשים, כמו כן, דורשים מחברת המים להתקין את השסתום החסר לכל הצרכנים או להחליף את מונה במים באחר ומאיימים בהגשת תביעה ייצוגית באם דרישותיהם לא ייענו.
בעקבות המכתב, נפתחה קבוצת ווטסאפ ייעודית שמרכזת את כל תלונות התושבים בנוגע לחברת "הגיחון". עשרות תושבים מכל רחבי העיר הצטרפו לקבוצה בתוך שעות ספורות, גובשה רשימה של תושבים עם תלונות בנוגע לחשבונות המים והם מדווחים על חריגה בחשבונות המים של מאות אחוזים בחודשים האחרונים.
מתאגיד הגיחון נמסר: "החברה מתקינה מדי מים בהתאם להנחיות הרגולטור – רשות המים. מדי המים שאושרו להתקנה אינם מכילים שסתום אל חוזר. אמינות קריאת מדי המים אינה נפגעת מאי התקנת שסתום זה".