במסגרת המיזם, ינוטרו מוני המים הדיגיטליים של אזרחיות ואזרחים ותיקים עריריים בזמן אמת, באמצעות מערכת ממחושבת. זאת במטרה להבטיח מענה מהיר ויעיל במצבי חירום, ולסייע לאזרחים ותיקים לקבל את התמיכה הדרושה – בהתאם לנתוני צריכה או אי צריכת מים.
כאשר מזוהה חריגה בצריכת המים (דוגמת הפסקת צריכת מים לפרק זמן שאינו רגיל או צריכת יתר), עובדת סוציאלית יוצרת קשר עם האזרח הוותיק, ובמידת הצורך, תפנה לבני משפחה או שכנים ואף תערוך ביקור בית.
מנהלת אגף שירותים חברתיים-קהילתיים, רוזי נוימן: " הפרויקט יתרום להגברת תחושת הביטחון של אזרחים ותיקים עריריים, זאת במסגרת מגוון המענים שאנו מפעילים למען אזרחים ותיקים, ביניהם שמירת קשר שוטף ישיר באמצעות מיזם `דורשים בשלומם`, הרצאות וסדנאות לבני משפחה מטפלים, שירות סוציאלי ייחודי לשורדי שואה, חיזוק הקשר הבין דורי, הפעלת קו תמיכה וסיוע, מתן עזרה באספקת תרופות, קיום פעילויות לחיזוק החוסן האישי ועוד״.
צילומים: רמי זרנגר